Бизнесът в Пловдив расте напук на доминото от кризи

През 2022 г. видяхме подем в различни производствени сфери и реални инвестиции за милиони лев​ове в Пловдив и областта – български и чуждестранни. Безспорно част от тях се дължат на европейски средства, получени по оперативни програми, кредити, реинвестиции, както и средства  по реда на Закона за насърчаване на инвестициите. Производителят на оптична техника

„Оптикс” АД – Панагюрище, направи в Пловдив инвестиция за 10 млн.

В началото на тази година компанията откри свой производствено-развоен център под тепетата, с което осигури 100 нови работни места. Затова и неслучайно преди дни получи награда от Агенцията по заетостта в категория „Работодател със значим принос за осигуряването на заетост на регионалния трудов пазар”.

„Макском“ стана победител в раздел „Производство“

в конкурса Forbes Business Awards 2022. Компанията постави Пловдив на европейската карта с иновативните си eлeктpичecки вeлocипeди. Фирмата стана партньор с aвcтpийcкия пpoизвoдитeл нa мoтoциклeти Ріеrеr Grоuр. Съвместната българо-австрийска компания „Пиерер & Макском Мобилити“ ООД, регистрирана в Пловдив, вдига зaвoд зa eлeктpичecки вeлocипeди в Tpaкия икoнoмичecкa зoнa, а инвecтициятa e в paзмep нa 120 млн. лв. Нещо повече – собственикът на „Макском“ Максим Митков смята да строи до новия завод жилища за 1000 работници,  които тепърва ще бъдат наети от околните населени места.

Инвестиция за над 60 млн. евро направи „Шнайдер Електрик България“,

част от френската Schneider Electric. Средствата са вложени за разширение на умната фабрика с 3000 кв.м и увеличение на производствените мощности. Това ще даде възможност да се открият още над 100 нови работни места, с които общият брой ще стане близо 1000.

Туризъм

Един от най-силно засегнатите сектори от ковида, вече е извън реанимация и догонва преди пандемичните си показатели. По последни данни на Регионално статистическо бюро – Юг, приходите от нощувки в област Пловдив през октомври 2022 г. достигат 7.4 млн. лв., което е ръст от 70.4% спрямо същия месец година по-рано. Доказателство за възхода на туризма в Пловдив е четвъртото място, отредено на града ни в класацията за „Най-добра европейска дестинация 2022“(European Best Destinations). Туристи от над 180 държави отредиха на Пловдив призово място в подкатегориите за „Най-добра културна дестинация в Европа 2022“, „Най-романтични дестинации в Европа“, както и в категорията „Най-добри винени дестинации в Европа“. 

Димитър Маджаров, собственик на едноименната компания за месни и млечни продукти: Продаваме успешно в Европа и Арабския свят

Изпращаме трудна година, най-вече заради кризата с горивата, повишената енергия, ръста на суровини и различни материали. Това рефлектира до малък спад в производството, но ръст в лева заради инфлацията. Заводът ни в Пловдив е на природен газ, а този в Стамболийски – и на ток, и на газ. Говори се, че от януари ще има скок на газа с 40%, което е нов удар за всяко едно производство. Предприели сме мерки да използваме алтернативно гориво и в тази връзка проектираме изграждане на нефтено стопанство. По принцип по-евтиният вариант е с пропан-бутан, но изискванията за безопасност са по-големи и на този етап няма как да минем на това гориво. Въпреки трудностите се запазихме като експортно ориентирана компания и успяхме да обогатим портфолиото си с нов асортимент. Наши млечни продукти се реализират успешно както на европейския пазар, така и в Арабския свят. Специално трайните месни изделия се търсят изключително много в Англия и на Балканите, където предпочитат традиционния български вкус.

Инж. Димитър Георгиев, президент на „Роза Импекс“: Пробихме на Световното по футбол в Катар с бои за лице

Изпращаме много добра година, по-добра от предишните две, когато ковид пандемията беше в силата си. Даже успяхме бързо да преодолеем проблемите, които ни възникнаха заради войната в Украйна. Отначало имахме трудности с доставките на нашите продукти във фирмения ни магазин в Киев, но постепенно транспортът се регулира, съответно и  зареждането стана ритмично. Във финансово изражение приключваме годината с 15-20% ръст на приходите от продажби в страната и чужбина. Продължихме да търсим и да се налагаме на нови международни пазари. Един от големите ни успехи тази година е, че стъпнахме на пазара в Катар. Там се наложихме много добре с нашите бои и гримове за лице, с които масово се боядисваха феновете на различни отбори на Световното първенство по футбол, което приключи преди дни. С други наши продукти спечелихме Унгария като нова дестинация. Поддържаме досегашния си износ в почти цяла Европа, както и на още 4 континента. През 2023 г. ще продължаваме да отстояваме принципите си за работа и ще се стараем да поддържаме темпото.

Източник: Марица

Recent news

Очаквам до края на годината да обявим поне две нови инвестиции в региона на Пловдив след срещите, реализирани на форума на БАИ в Истанбул

Очаквам до края на годината да обявим поне две нови инвестиции в нашия регион вследствие на срещите, които проведохме на Международния бизнес форум, организиран от

Read More »

Стефан Стоянов представя Пловдив на Международен бизнес и инвестиционен форум в Истанбул

Пловдив като инвестиционна дестинация ще бъде представена от зам.-кмета по образование и бизнес развитие Стефан Стоянов в рамките на двудневен бизнес форум, който се провежда

Read More »

Търсене

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors