Райън Фишър: България се превръща в място за ключови технологични иновации

Райън Фишър: България се превръща в място за ключови технологични иновации

През последните няколко години България стана известна със своята стабилна индустрия за аутсорсинг на бизнес процеси (BPO). Мисля, че в следващите години ще видим промяна в България, превръщайки се в място за ключови технологични иновации. Това заяви пред БТА Райън Фишър, бивш вицепрезидент на „Банк ъв Америка“ (Bank of America) в централата й в Шарлът, Северна Каролина, който сега е главен изпълнителен директор на консултантската компания за управление на бутикови проекти „Хил Сити Глобал“ (Hill City Global) в София.

В момента той участва в поредица от срещи между българския и американския бизнес, които се провеждат в Съединените щати. Събитията са организирани от Българската агенция за инвестиции (БАИ) по проект „Утвърждаване на България като успешна инвестиционна дестинация“ в рамкитe на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020 г.

Българската делегация е водена от изпълнителния директор на БАИ Богдан Богданов, като в нея влизат представители на Американската търговска камара в България (AmCham), Българската стартъп асоциация (BESCO), експерти, ръководители на компании, заместник-кметът на София Дончо Барбалов, заместник-кметът на Пловдив Стефан Стоянов, генералният директор на БТА Кирил Вълчев. 

Фишър посочи още, че срещите на българските представители с бизнеса в САЩ се развиват отлично, като инициативата е дала рядка възможност на заинтересованите инвеститори да се запознаят с невероятната иновативна бизнес екосистема, която съществува в България.

„Много хора в Америка не са чували за България и често питат къде се намира. Първият ми отговор е да им обясня, че това е стратегическо местоположение за всеки бизнес във всеки сектор“, допълва бившият вицепрезидент на „Банк ъв Америка“.

България е уникална, защото предлага относително евтини оперативни разходи за инвеститорите, както и заради наличието на иновационна екосистема, което я прави чудесно място компаниите да разработват иновативни продукти, отбеляза още Фишър.

На въпрос защо е избрал да спомогне за представянето на страната ни в чужбина, Фишър отговори, че за много американски компании България не е място, където смятат да правят бизнес, просто защото не знаят всичко, което София и останалата час от страната могат да предложат. 

„Мисля, че ще е полезно и за други професионалисти като мен, които искат да работят в чужбина, да разберат какво изпускат като възможности в България“, каза още Фишър, който е водещ лектор в двата предвидени по проекта форума.

Първото събитие се проведе вчера в Сънивейл (в Силициевата долина), щата Калифорния, в централата на най-големия акселератор в света „Плъг енд Плей“ (Plug and Play) и бе фокусирано върху секторите „Аутсорсинг“ и „Информационни технологии (ИТ)“, а второто ще бъде утре в Портланд, щата Орегон и ще постави акцент върху секторите „Електроника“ и „Информационни технологии“.

Източник: БТА

Recent news

Производството на електрически велосипеди в Пловдив продължава да расте

За 2022 г. от България са изнесени общо 834 хил. конвенционални и електрически велосипеда. Капитал съобщиха, че основаната през 2016 г. в Германия Technibike е решила да прехвърли производството на

Read More

Търсене

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors