„Милара“ ще достави 500 електрически камиона за САЩ до края на годината

„Милара“ ще достави 500 електрически камиона за САЩ до края на годината

Статия на в. Капитал

Пловдивската компания насочва изцяло производството си към своята разработка Sevic 500

САЩ започват да внасят автомобили от България… Продажбата и доставката на първите 50 броя от новия модел електрически камиончета Sevic v500 на „Милара интернешънъл“ и Sevic Systems от производствената им база в Пловдив са вече факт. Те са за американския пазар – експедирани са към местния партньор Tropos Motors, а по договор до края на календарната година ще бъдат изнесени още 450 електромобила.

Моделът Sevic v500, който бе първоначално сглобен и сертифициран за движение по европейските пътища от официалната автомобилна лаборатория във Франция UTAC Ceram през 2021 г., е разработка на „Милара“. И това ще е новият фокус на компанията, известна най-вече като производител на индустриални роботи.

Партньори отдалече

Идеята за производство на електрически камиончета за вътрешноградски доставки и операции в Европа идва от германската Sevic Systems. Тя дълго време търси стратегически партньори, които да се справят с производствената част. Така през 2017 г. се прави първата връзка за монтаж в България, а през 2018 г. се основава и клонът на германската компания в страната „Севик България“.

Почти изцяло балкански

От „Милара“ и Sevic искат техните електромобили да могат да се произвеждат с части, които са направени изцяло в Европа. Причината – несигурността, която е дошла от нарушените вериги за доставки като следствие от ковид пандемията, както и от войната в Украйна.

Тази цел изглежда постижима, тъй като почти всички части се доставят от страни на Балканите – изключенията са шаситата, които се произвеждат в Турция, и батериите, които идват от Азия.

„Не само батериите, но и за други ключови компоненти търсим варианти да бъдат произвеждани в България. Батерията е един от основните компоненти във всеки електромобил и пътят му от завода до автомобила е ключов от гледна точка на разходи, време и ефективност на транспорта. През годините сме преговаряли с различни производители, като дори и в момента има реален инвеститор в тази сфера, с който се преговаря. Считам, че е въпрос на време да се реализира такъв проект в България и той би допринесъл за привличането и на още производители в бранша и региона“, коментира Янков.

Отеснялата база

„Тази година се разширяват базите за складиране и е планирано увеличение на производствените мощности. Тъй като основният бизнес на „Милара интернешънъл“ е производство на роботи и системи за полупроводниковата и други индустрии, съвместяването с производството на автомобили не е приложимо за големи обеми в съществуващите халета“, коментира Янков.

Предвижда се новата база, в която да може да се нанесе клонът за електромобили, да е готова до края на 2023 г. Според Янков тя ще позволи разрастване в две насоки – първо, в персонала, където в момента са заети около 15 инженери и 25 монтажисти, част от които са българи, привлечени от чужбина. И второ, в производствения капацитет, където очакването е постепенно то да се увеличи с почти десет пъти спрямо сегашните – на приблизително 4-5 хил. електромобила на година.

Източник: Капитал

Recent news

Производството на електрически велосипеди в Пловдив продължава да расте

За 2022 г. от България са изнесени общо 834 хил. конвенционални и електрически велосипеда. Капитал съобщиха, че основаната през 2016 г. в Германия Technibike е решила да прехвърли производството на

Read More

Търсене

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors