В поредица от статии представяме финалистите в конкурса „Фабрика на годината“, който се организира за трета поредна година от „Капитал“. От общо 20 участника през 2024 г. в късия списък попадат 7 компании от различни части на страната и различни сектори. Финалният победител ще бъде избран от компетентно жури, а името му ще стане известно на официална церемония на 5 декември. Домакин на събитието ще бъде миналогодишният победител в конкурса – „Сенсата технолоджис България“.
Малко повече от две години и почти 100 млн. лв. инвестиция по-късно производителят на медицинска апаратура „БТЛ индъстрийз“ ще се пренесе в новата си база в Пловдив в началото на следващата година. Независимо от голямото начинание, какъвто е този проект, компанията продължава да залага на своята развойна дейност. Последният й продукт е насочен към нов пазарен сегмент за нея – подобряване на психичното здраве, а плановете са да последват и други такива изделия.
Машина антидепресант
Освен фабриката в Пловдив, където се произвеждат апарати за физиотерапия, кардиология, урология и др., компанията има и развоен център в София, който участва активно в разработката и внедряването на нови продукти. За първи път обаче чешката група излиза на пазара с изделие, което оказва влияние върху човешкия мозък. Апаратът за лечение на т.нар. голямо депресивно разстройство е резултат от дългогодишните изследвания на местния и международния R&D екип на BTL, като разработката е предимно на българските специалисти.
Новата фабрика на „БТЛ индъстрийз“ ще събере на едно място цялото й производство, което в момента е разположено в една 8-етажна сграда под наем и други помещения, както и складовете. Това ще й позволи да поеме и очаквания ръст на бизнеса. Броят на заетите ще се увеличи от 670 в момента до 1000 души в близките години.
Специален фокус върху младите
„БТЛ индъстрийз“ е изключително активна в развитието на младите хора. Компанията има тясна връзка с Професионалната гимназия по електротехника и електроника в Пловдив, откъдето са и голям брой от работещите в нея, включително директорът Каравасилев. Всяка година се приемат ученици на стаж, като според Петков голяма брой от тях след завършването избират да продължат именно в „БТЛ индъстрийз“, макар че подготовката не се прави специално за компанията.
„Развитието на младите е наша политика. Един добър пример е проект, който развихме заедно с „Америка за България“ и Професионалната гимназия по битова техника за развитие на професионалните умения и ориентация на децата. Предложихме и обучение за ученици в Търговската гимназия, където наши мениджъри и представители на „Човешки ресурси“ подготвяха децата за професионално интервю – как да се прави CV, мотивационно писмо, а после проведоха и истински интервюта с тях“, коментира Петков.
Важен партньор на „БТЛ индъстрийз“ за някои от тези дейности в региона на Пловдив е „Тракия икономическа зона“, която помага в подбора на преподаватели и докторанти, които водят занятия на децата, а също така и с обучителния си център.
Източник: www.capital.bg