Младата козметична компания „Ноезис“ набра 285 хил. евро

Младата козметична компания „Ноезис“ набра 285 хил. евро

Имаше компании през пролетта на 2020 г., които буквално избухнаха заради масовото търсене на предпазни средства срещу Ковид. Фирмата на Константин Ангелов „Ноезис“ е една от тях. Козметичната компания той основава в началото на пандемичната 2020 г. с 20 хил. лв. личен капитал, като използва оборудване на семейството. А поради огромното търсене на дезинфектанти за ръце, успява да реализира оборот от почти 2 млн. лв. в рамките на едва 6 месеца.

В базата на „Ноезис“ в Пловдив се произвежда козметика за частни линии на компании, включително за Lidl, Kaufland Metro, DM и стартиращи бизнеси в Европа. А с външната инвестиция в размер на 285 хил. евро, разказва Ангелов, компанията ще разработи продукти за цели три собствени козметични бранда, един от които ще таргетира пазара за козметика за домашни любимци.

Заем за гъвкавост

Водещ инвеститор в сделката, в която всички вливат средства чрез конвертируем заем в едноличното дружество „Ноезис“, е фондът Impetus, който влага 100 хил. евроVitosha Venture Partners и New Vision 3 участват с по 50 хил. евро. Останалите 85 хил. идват от ангел инвеститори.

„Конвертируемият заем дава много гъвкавост на един рунд – инвестицията се отпуска по-бързо, дава възможност за еднакво бързи последващи инвестиции и прави възможни допълнителни параметри на сделката, които зависят от бъдещи събития. Преди всичко, конвертируемият заем е предназначен да бъде конвертиран при следващ рунд или ликвидно събитие. Срокът му е 24 месеца“, разказват от фонда Impetus.

Пари за R&D

До затварянето на рунда „Ноезис“ изпълнява основно поръчки за производство на козметични продукти за частни марки, но целта на Ангелов е компанията да развива „собствени брандове с висока добавена стойност“. С финансовата помощ фирмата ще се концентрира върху разработката на три нови бранда.

„Технологиите, върху които работим са свързани с разработването на иновативни безводни формулации или такива с минимално съдържание на вода, опаковки от биоразградими материали и луксозни флакони за многократна употреба,“ разказва Ангелов.

„Спрямо инвестиционното ни споразумение през следващите 6 месеца ще се концентрираме в R&D дейности с цел създаване на продукти, финализиране на онлайн магазин и реализиране на символичен оборот, за да валидираме бизнеса,“ обяснява той. В периодът след това „Ноезис“ ще разраства производството докато постигне зададени вече цели за приходи и продадени количества, завършва Ангелов.

Източник: Капитал

Recent news

Сграда на годината 2024 отличи Умната фабрика на Schneider Electric в Пловдив като зелена производствена сграда

София (България), 19 декември 2024 г. – Schneider Electric, обявена наскоро за най-устойчивата компания от списание TIME, получи отличието „ЗЕЛЕНА ПРОИЗВОДСТВЕНА СГРАДА“ на тазгодишните награди „Сграда на годината“. Церемонията се

Read More

Ясни са победителите от конкурса Фабрика на годината 2024!

Икономическите предизвикателства и растящата конкуренция в света правят българските предприятия все по-иновативни. Това показват резултатите от конкурса „Фабрика на годината“, който „Капитал“ организира за трета поредна година В Партньорство с

Read More

Заводи за половин милиард се строят в момента край Пловдив

Инвестиции за половин милиард лева се реализират в момента край Пловдив, в рамките на Тракия икономическа зона. Това съобщи директорът на индустриалния център инж. Пламен Панчев. Той присъства на визитата

Read More

Търсене

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors