В средата на януари тази година в Регионалната инспекция по околната среда и водите (РИОСВ) Пловдив към Министерство на околната среда и водите (МОСВ) е входирано инвестиционно намерение на фонда NEPI Rockcastle (собствениk на Serdika Center и Paradise Center в София) за бъдещия му търговски център в града под тепетата. От документа става ясно, че няма промени по основните параметри на проекта, който бе обявен още през 2018 г. и ще бъде разгърнат върху 56.6 дка в широкия център на града. По време на пандемията по проекта нямаше развитие като срокът за завършването последно бе удължен до края на 2024 г. Имайки предвид предвидения мащаб от 157 хил. кв.м разгъната застроена площ (РЗП) и все още липсата на издадено разрешение за строеж, едва ли и той ще бъде спазен.
Очакваният размер на инвестицията в Пловдив е 141 млн. евро, колкото беше обявен още през 2018 г. като според последния отчет (този за полугодието на 2022 г.) на NEPI до момента са вложени 26 млн. евро. От обявяването на проекта до момента се случиха промени в световен мащаб, които доведоха до повишаване на цените на строителните материали. Така че не е изключено крайната инвестиция да набъбне.
Инвестиционното намерение
От NEPI Rockcastle обясниха пред „Капитал“, че предпочитат да коментират бъдещия си обект в Пловдив, след като получат всички необходими разрешителни. От входирания в РИОСВ Пловдив документ обаче се разбират някои основни параметри по проекта и бъдещата му инфраструктура. Част от тях бяха ясни и преди. Общата РЗП на търговския комплекс ще е 157 хил. кв.м, а 57.7 хил. от тях ще са отдаваемата площ. По този параметър бъдещият мол е по-голям от Serdika Center с 51.7 хил. кв.м отдаваема площ, но далеч зад най-големият в България Paradise Center (80.4 хил. кв.м). Всъщност Promenada Plovdiv ще бъде четвърти по отдаваема площ в цялата страна след втория Sofia Ring Mall (69 хил. кв.м) и третия The Mall (62 хил. кв.м).
Бъдещият мол ще е разположен общо на пет нива, като едно от тях ще е подземно с паркинг (кота -7.50 м), голям хранителен хипермаркет и по-малки търговски площи. На приземния етаж (кота -3.45 м) ще има отново паркинг като на него ще са и входовете към зоните за зареждане на търговските обекти.
В документа в РИОСВ Пловдив е посочено, че паркоместата ще са 1900, но от информацията не става ясно дали това е общият брой, или само тези на покрива.
Според инвестиционното предложение на по-късен етап на покрива ще бъде изградена защитна конструкция над паркинга, а върху нея фотоволтаична централа.
Върху близо 6.9 хил. кв.м от целия терен ще бъде изградена напълно нова улица, успоредна на жп линията Пловдив-Бургас, която е в близост. Така новият търговски център ще бъде напълно заобиколен от пътни артерии, тъй като теренът е разположен на натовареното централно кръстовище на булевардите „Христо Ботев“ и „Найчо Цанов“ при Сточна гара.
Източник: Капитал
Цялата статия е налична на capital.bg