Димитър Маджаров прави поредна инвестиция в производството

Димитър Маджаров прави поредна инвестиция в производството

Тя е с капацитет 5000 литра на час

zx952y526_4229869

Пловдивската компания “Димитър Маджаров” инвестира 500 хил. евро в нова линия за производство на прясно мляко. Шестдесет процента от сумата са собствени средства, а останалите – субсидия по Програмата за развитие на селските райони, съобщиха от дружеството за “Капитал”. Реализацията на проекта отнема две години, в които фирмата проучва потребителски вкусове, прави тестове и организира процеса на производство.

Четири вида прясно мляко

Средствата са предназначени за инсталация за ледена вода за охлаждане на суровината и за автоматизирана линия за бутилиране. Производителността е 5 хил. литра на час. Резултатът е четири вида прясно мляко: с масленост от 3.6%, 2.00%, 4.5%, както и био прясно мляко с 3.7% масленост.

Очакванията на мениджмънта са, че продуктите от новата линия ще доведат до между 2% и 5% ръст на приходите през 2021 г

Суровини и технология

Суровината за всички пресни млека на “Димитър Маджаров” е 100% българска, използва се само сурово мляко от избрани доставчици, което отговаря на най-високите изисквания за качество и хигиенни норми. В био прясното мляко пък се влага българско мляко от контролирана ферма, където животните се хранят на свободна паша поне 9 месеца годишно в екологично чист район, обясниха от компанията.

Технологията е класическа пастьоризация (на температура 95-98 С), при която се унищожават само патогените и се запазват полезните свойства на млякото. Не се добавят никакви изкуствени протеини, сухи, кондензирани млека, консерванти, уточняват от дружеството.

От средата на юни т.г. пресните млека с марката “Димитър Маджаров” се продават във всички вериги магазини и в по-големите супермаркети в страната. В близките няколко месеца фирмата планира износа им към Европа и Азия.

Продължаващи инвестиции

Преди две години пловдивската семейна фирма инвестира около 2 млн. лв., за да разшири производствената си листа. През 2019 г.хкомпанията навлезе в сегмента на млечните биопродукти, като предложи кисело мляко, сирене, кашкавал, извара, сметана и катък от сертифицирано биопроизводство. Пак през 2019 г. “Димитър Маджаров” постави началото и на нова серия функционални млечни продукти – My BifiPro, помагащи на стомашно-чревния тракт и имунитета на организма.

Новост при месните предложения бяха сериите деликатеси GourMeat Tour, вдъхновени от различни гурме дестинации, и Gourmeat O`Clock – свежи и млени меса в тарелка.

През пандемичната 2020 г. компанията представи нова серия месни продукти без консерванти под името “Качествен живот” – луканка, луканков салам и суджук от свежо месо, прясно смлени подправки и жива закваска. Тя е създадена съвместно с фирма “ПроВиотик” и съдържа добрата бактерия Lactobacillus plantarum GLP3. Тя е научно изследвана в Harvard Medical School, във френския институт за месния бранш ADIV, в Institut Pasteur, в ИСУЛ, в Българската агенция по безопасност на храните и е доказано, че гарантира дълготрайност на продуктите.

“Димитър Маджаров 2″ е създадена през 1991 г. Компанията има две подразделения – за производство на колбаси и месни деликатеси и за млечни продукти, приготвени по традиционни рецептури. Млекопреработвателното предприятие е в гр. Стамболийски с дневен капацитет до 80 тона свежо мляко, а месопреработвателното е в Пловдив и може да приготвя 8-10 тона готови продукти на ден.

Фирмата предлага над 160 млечни и месни продукта. Производството на бели саламурени сирена и кашкавали с марката “Димитър Маджаров” започва през 1998 г., а на кисело мляко – през 2015 г.

Брандът е първият, който предложи гама бели саламурени сирена и кашкавали от четири вида млека – краве, овче, козе и биволско. Компанията е първата, която през 2007 г. въведе на пазара луканка с по-голям диаметър – Ф70, която изиска 60 дни прецизен процес на зреене и сушене.

“Димитър Маджаров-2″ е сертифицирана по международния стандарт ISO 9001:2008 за управление на качеството, по международния стандарт за храни – IFS, а от 2015 г. млечните продукти притежават и халал сертификат. Дружеството е сред малцината български производители, успели да получат лиценз за износ на месни и млечни продукти към Русия.

Пловдивската семейна фирма изнася между 3 и 5% от продукцията си за страни от ЕС, Ливан, Австралия, Дубай, САЩ, Кувейт, Нова Зеландия и др.

Приходите на дружеството за 2020 надхвърлят 50.8 млн. лв., а заетите в двете производства са над 300.

Източник: Капитал

Recent news

Сграда на годината 2024 отличи Умната фабрика на Schneider Electric в Пловдив като зелена производствена сграда

София (България), 19 декември 2024 г. – Schneider Electric, обявена наскоро за най-устойчивата компания от списание TIME, получи отличието „ЗЕЛЕНА ПРОИЗВОДСТВЕНА СГРАДА“ на тазгодишните награди „Сграда на годината“. Церемонията се

Read More

Ясни са победителите от конкурса Фабрика на годината 2024!

Икономическите предизвикателства и растящата конкуренция в света правят българските предприятия все по-иновативни. Това показват резултатите от конкурса „Фабрика на годината“, който „Капитал“ организира за трета поредна година В Партньорство с

Read More

Заводи за половин милиард се строят в момента край Пловдив

Инвестиции за половин милиард лева се реализират в момента край Пловдив, в рамките на Тракия икономическа зона. Това съобщи директорът на индустриалния център инж. Пламен Панчев. Той присъства на визитата

Read More

Търсене

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors