Начало Новини Петдесет компании от пловдивски регион ще увеличат износа си по целия свят

Петдесет компании от пловдивски регион ще увеличат износа си по целия свят

Петдесет български фирми от пловдивски регион приключиха успешно обучението си в международната програма еBay Export Revival за насърчаване на износа, чрез подкрепа на малки и средни предприятия да продават онлайн. В първата по рода си инициатива в България се включиха фирми от различни сектори, в резултат на което на глобалната платформа eBay вече се предлага разнообразие от стоки произведени в пловдивски регион – от козметика до мода и детски играчки, стоки за дома, автомобила, градината и свободното време.

Инициативата получи подкрепа от Министерство на икономиката, Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия и Община Пловдив. Крайната цел на инициативата е производителите да научат как най-ефективно да продават онлайн и какви са особеностите при представяне на продуктите, за да могат да реализират успешни продажби. В края на четири седмичното обучение участниците имаха свои собствени магазини с управляван инвентар на популярната платформа, а някой от фирмите регистрираха и първите си продажби.

„Много се радвам, че eBay избраха Пловдив и България за своите първи обучения на стартиращи онлайн търговци в региона. Предприемаческата среда и индустрията се развиват много динамично и онлайн търговията е важна част от това развитие, особено – за стартиращите компании. Сигурен съм, че eBay са направили добра селекция от предприемачи за обученията си и скоро ще видим сериозни търговци сред тях. „, коментира г-н Стефан Стоянов, Зам.-кмет “Образование, бизнес развитие, европейски политики и международно сътрудничество” на Община Пловдив.

Онлайн магазините на включилите се в програмата фирми са достъпни до 182 милиона клиенти на eBay от целия свят и отговарят на най-съвременните изисквания, за удобство функционалност и достъпност. Продукти на участващите в програмата компании са представени на специално разработена страница Made in Bulgaria (Произведено в България), която eBay се ангажира да създаде, за да насочи вниманието на купувачи от целия свят към родната продукция. Страницата Made in Bulgariaвключва и видео представянията на някои от търговците от град Пловдив. Над 8 000 са вече наличните на глобалната платформа продуктите на компаниите, които взеха участие в програмата – от детски стоки и сапуни ръчна изработка то части за коли и мода.

България е първата държава от Източна Европа, която се присъедини към специализираната програма eBay Export Revival подпомагаща местните собственици на фирми да предлагат своите уникални продукти на милиони купувачи от целия свят. Град Пловдив бе избран за провеждане на обучителните сесии, като е един от най-бързо развиващите се нови индустриални центрове в страната.

Export Revival е част от глобалната инициатива на eBay Retail Revival, която вече се проведе в над 10 града от САЩ, Великобритания, Германия, Канада, Ирландия, Израел и Русия, което даде началото на успешни международни продажби за стотици фирми.

“България е много важен пазар в нашето портфолио, поради което Пловдив стана първият град в региона, който участва в нашата глобална инициатива Export Revival, насочена към развитие на местния бизнес. Пловдив може да се похвали с много талантливи и успешни предприемачи, които са предопределени да намерят много нови клиенти извън България. Това ни стана ясно, когато през лятото получихме стотици кандидатури за програмата. Днес сме горди, че 50 нови бизнеса от област Пловдив успешно завършиха програмата и се присъединиха към общността на повече от 10000 продавачи на eBay отБългария. Много сме благодарни на нашите партньори в община Пловдив, Министерство на икономиката и Изпълнителна агенция за насърчаване на малки и средни предприятия, както и на нашите бизнес партньори, които ни сътрудничат в това дълго пътуване. Очакваме с нетърпение хилядитемеждународни продажби на нашата платформа на всички участници в проекта.”, сподели Иля Кретов, генерален мениджър за Източна Европа, Русия и Израел на eBay.

Във всички градове, където инициативата е проведена, се отбелязва икономическо оживление и засилване на износа на местно произведени продукти.

Източник: http://www.plovdiv.bg/news/