От Израел до Пловдив – по пътя на световна криптомедия

От Израел до Пловдив – по пътя на световна криптомедия

Основаната през 2016 г. платформа сега се чете от близо три милиона души по света и ще разшири екипа си

Историята на медията CryptoPotato започва от времето, когато един Bitcoin струва 700 долара. Сега, когато криптовалутата често е над 40 хил. долара, многоезичната платформа вече е сред най-популярните източници на информация в сферата и се чете от близо три милиона души. Основният “актив” на CryptoPotato е малкият редакторски екип, базиран в Пловдив. С увеличаването на интереса и инвестициите в криптовалути компанията планира да разшири екипа си с цел да развие българска секция и да създава повече видеосъдържание.

Към Пловдив

Израелските ентусиасти Ювал Говезенски, Джонатан Бергер и Саар Катоа създават CryptoPotato през 2016 г., когато интересът към криптовалутите се засилва, но все още информацията за тях е оскъдна. Платформата тогава представлява информационен блог на английски език с обучителни текстове за различните алтернативни валути и правила как да се инвестира и търгува с тях.

През 2017 г., когато цената на Bitcoin скача до 20 хил. долара, а криптовалутите набират популярност, основателите решават да превърнат любителския си блог в специализирана медиа. Макар бизнесът да започва в Израел, година по-късно предприемачите решават да го преместят в Пловдив.

potato-logo12

Криптомедия

Екипът на CryptoPotato се състои от общо 16 души, основно фрийлансъри, в различни точки на света – Канада, Великобритания, Нигерия и Австралия. Основното ядро е в Пловдив, където работят главният редактор Георги Георгиев и репортерите Димитър Джонджоров и Йордан Лянчев, който е и зам. главен редактор на медията. Българският екип се допълва от Виктор Николов, който се занимава с продажбите на рекламно съдържание на сайта, а външен маркетинг специалист управлява и развива профилите на CryptoPotato в социалните мрежи.

През годините платформата се превръща в един от популярните чуждоезични източници на информация за криптосвета. Текстовете покриват теми за нови валути, анализи на цените им и движението на пазарите и дори забавни публикации от Twitter. Екипът цели да даде дълбочина на текстовете, така че дори да коментира актуален туит на Илън Мъск, да обяснява до какво ще доведе това. Към момента съдържанието в платформата е достъпно на шест езика, сред които испански, турски, немски и хинди.

Идеята за CryptoPotato се надгражда и от близо четири години екипът развива и YouTube канал, в който публикува епизоди от собствен подкаст, кратки информативни видеа с актуалните криптоновини и интересни факти за тях.

По данни на главния редактор на CryptoPotato Георги Георгиев сайтът е сред топ 10 най-популярни източници на информация в света по темата и има между два и три милиона читатели. Близо 30% от потребителите са от САЩ, като платформата е популярна още в държавите от Западна Европа, Индия и Обединените арабски емирства.

Основният източник на приходи за CryptoPotato е продажбата на реклами, спонсорирани видеа и текстове, в които представят компании от сектора или правят ревю на техни продукти. “Всяко съдържание, което е платено и е публикувано на сайта на CryptoPotato, е обозначено като такова”, коментира пред “Капитал” Георгиев и допълва, че държат да бъдат честни с читателите си. Макар и да е реклама, Георгиев посочва, че преди да пишат за всеки нов продукт, правят собствено проучване дали компанията е легитимна и дали продуктът ѝ не е измама. “Това е необходимо, защото нашата сфера все още наподобява Дивия запад и има доста измами.” Георгиев коментира, че имат идея да организират събитие на криптотематика в България.

По думите на Георгиев цените на криптовалутите растат и това води до интерес и жажда за информация от страна на читателите, а щом има аудитория, която се интересува от крипто, то създателите на такива валути имат интерес да се рекламират на сайтове като CryptoPotato. “Ако си собственик на аграрна аптека, ще рекламираш в сайтове, които пишат за земеделие, а ако си собственик на криптобизнес, ще рекламираш при нас”, казва главният редактор.

По света и у нас

Намеренията на Георги Георгиев и съдружниците в компанията са да увеличат екипа в България, като Пловдив е с приоритет. Целта е да наемат служители на трудов договор, които да заместят досегашните фрийлансъри. Освен журналисти те целят да обособят и малък екип от двама души, които да работят върху видеопродукция за канала им в YouTube. Екипът търси и трима души в САЩ или Канада, които да създават съдържание за американския пазар, което към момента се координира от българския екип.

Плановете на компанията са в близко бъдеще да обособят българска рубрика на медията и малък редакторски екип, който да създава текстове за нея. Вече се подготвят преводи на обучително съдържание за основите на криптопазарите на български език, а впоследствие ще се създават статии, предназначени за потребителите в България. “Имаме инфраструктурата и желаем да се ориентираме и към българския пазар, тъй като със сигурност има интерес”, обобщава главният редактор.

източник: Капитал – линк
с
нимки: Капитал ; cryptopotato.com

Recent news

Производството на електрически велосипеди в Пловдив продължава да расте

За 2022 г. от България са изнесени общо 834 хил. конвенционални и електрически велосипеда. Капитал съобщиха, че основаната през 2016 г. в Германия Technibike е решила да прехвърли производството на

Read More

Търсене

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors