„Одело“ пренася производството на резервни части за фарове от Германия в Пловдив

„Одело“ пренася производството на резервни части за фарове от Германия в Пловдив

Компанията ще наеме още 100 души тази година за втората си фабрика

одело1

Компанията за автомобилни светлини “Одело България”, която е част от турския холдинг Bayraktarlar, ще пренесе производството на резервни части за фарове от Германия в строящия се в момента втори завод край Пловдив. Линии за резервни части сега са монтирани в първата фабрика, която работи от есента на 2019 г., но те ще бъдат прехвърлени в новото помещение, където производството ще бъде разширено с още оборудване и работници. В сегашния завод ще остане само серийното производство на светлини, като българското дружество ще поеме и значителна част от тази дейност от словенския завод на Odelo в Преболд, казаха от компанията за “Капитал”. През 2021 г. започват много нови проекти за различни клиенти, като традиционно износът е за Европа, но също така за САЩ и Китай. Производството е за 20-те най-големи автомобилни компании в света, като основният клиент остава Mercedes. В портфолио на “Одело” влизат също BMW, Volkswagen, Renault, Audi, Skoda, Ford, Porsche и Bentley.

Новата фабрика

zx640y360_4216660

Изграждането на новата производствена сграда на “Одело” е поверено на строителната компания “Микс констръкшън”, като строителството се очаква да приключи през октомври, след което помещението ще бъде оборудвано. Управителят на “Одело” Угур Йозай обясни, че сградата ще бъде разположена върху парцел от 17 хил. кв.м, като застроената площ е близо 13 хил. кв.м. За сравнение – сегашната фабрика е със застроена площ 23 881 кв.м. Компанията обаче купи доста голям парцел – близо 92 дка, с идеята на следващ етап да изгради производствени помещения и за свои доставчици. През 2021 г. “Одело” планира да инвестира 4.5 млн. евро в строителството на новата фабрика и още 1.3 млн. евро в машини, допълнителни средства са предвидени и за следващата година. Общата инвестиция е около 7.3 млн. евро, като финансирането е осигурено изцяло от холдинга. Част от монтажните ленти за новата фабрика и сега работят в производството и екипът в момента се обучава на тях. “Освен машините, които очакваме от Германия, ще купим още кран за пренасяне на матриците и складово обзавеждане”, уточни Йозай.

Световни пазари

За да продава фаровете си на световните пазари, “Одело” е защитила международни сертификати, които ще се спазват и в новата насока на бизнеса – резервни части за фарове. Най-важният сертификат за компанията е IATF 16949, който се изисква от голяма част от автомобилните производители в света. “Одело” има и сертификат, който й позволява да произвежда и експортира продукти в Китай. Отделно от сертификатите всеки клиент на компанията прави свой одит на фабриката в Пловдив, където се произвеждат фарове за него.

“В момента ние изпращаме нашата продукция в Германия, а оттам тя отива в Южна Африка, където има фабрика на Mercedes. В края на 2021 г. започваме експорта за Renault Dacia в Румъния. През 2022 и 2023 г. ще експортираме пряко в Китай и Америка. Сега складът на Bayraktarlar в Мексико се използва от китайската фирма на холдинга. Но целта е ние от България да експортираме пряко за крайни потребители в Америка”, коментира Йозай.

Приходите на “Одело” през 2019 г., която беше първата година от дейността му, са 4.7 млн. евро. Само за една година те нарастват 2.5 пъти и достигат 11.9 млн. евро през 2020 г. Плановете за 2021 г. са продажбите да достигнат 23.9 млн. евро и да продължат да се увеличават, като за 2025 г. се очакват 91.9 млн. евро. Най-вероятно психологическата граница от 100 млн. евро ще бъде премината през 2026 г.

Търсят хора

zx640y360_4216662

Заради разширяването на производството компанията увеличава и персонала си, като плановете са през тази година да бъдат наети още над 100 души. По данни към март 2021 г. в “Одело” работят близо 240 души. Предвижда се заетите да нарастват всяка година, като през 2025 г. броят им трябва да достигне 612 работници и специалисти. “В момента усилено предлагаме работа и назначаваме нови работници, като търсим машинни оператори, електрокаристи, механици, техници поддръжка и електротехници за Пловдив, както и софтуерни и хардуерни инженери за развойния ни екип в София. Важно е, че темповете на приходите на компанията ще продължат да изпреварват темповете на нарастване на персонала, който ще наемаме, или иначе казано, екстензивното увеличение на персонала , коментира Димо Николов, мениджър “Човешки ресурси”.

Всички новонаети започват кариерата си с въвеждащо обучение и обучение за позицията, на която ще работят, което завършва със задължителен тест. “Това го изискваме ние, изискват го и нашите клиенти. Те искат да са сигурни, че хората, които правят фаровете на автомобилите, са добре обучени и квалифицирани. Освен това клиентите ни изискват и проверяват да не ползваме детски труд, да няма дискриминация, да няма сива част на заплащането”, каза Николов. И добави: “Ние имаме същите очаквания към фирмите, които са наши подизпълнители и доставчици, ние също ги одитираме. Това създава една верига, която прави пазарът предсказуем, а работещите в тази верига – сигурни за работата, заплащането и социалните условия”, категоричен е Николов. По думите му “Одело” дава конкурентни заплати, тъй като търсенето на добри работници и специалисти е силно. В производственото звено например заетите получават заплата над средната за Пловдивска област, която по данни на НСИ за първото тримесечие е 1289 лв. (бруто).

Източник: Капитал
Фотограф: Михаил Ванчев

Recent news

Производството на електрически велосипеди в Пловдив продължава да расте

За 2022 г. от България са изнесени общо 834 хил. конвенционални и електрически велосипеда. Капитал съобщиха, че основаната през 2016 г. в Германия Technibike е решила да прехвърли производството на

Read More

Търсене

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors