Индустрия 4.0: Ключът е в споделянето на идеи между компаниите и работа с данни

industry4

Бизнесът трябва да е подготвен за революция, не за промени, смятат участниците в конференцията

Промените в индустрията ще окажат влияние във всяка област на бизнеса. Много компании няма да успеят да се приспособят, тъй като ще подходят като към промени, не като към революция. Това коментира Мацией Базъл, мениджмънт консултант в A.T. Kearney, по време на организирана от “Капитал” и община Пловдив конференция в панела “Бъдещето на индустрията”. Формулата е да се справят с културата на дружеството си. Това означава всяко звено от компанията да реши как може да се възползва от новите технологии. “Цифровите технологии имат две нива на възприемане. Първото е как можем да правим нещата, които правим, по-добре. Второто е осъзнаването, че с тях можем да правим нови неща”, посочи той. За да се случи това обаче, е необходимо още нещо. “Ако дадете на хората възможност да иновират, те най-вероятно ще се фокусират върху това, което правят, за да го подобрят. Но привличането на стъртъп компании ще ви помогне да намерите съвсем нови приложения”, посочи той.

Много важно е участието на ръководителя на компанията в процеса, смята Наталия Коробко, регионален мениджър “Бизнес развитие” в Google. “Цифровизацията и иновациите не са страничен проект. Нищо не може да се развие, ако ръководителят не е пионер в него”, посочи тя. Цифровизацията обаче не е всичко, важно е поставянето на клиента в центъра. “Дигиталните проекти са само едно от градивните блокчета. Другото са иновациите в бизнес модели”, каза Коробко.

Хората и тяхната творческа сила са най-важни за конкурентоспособността, посочи Кадир Сенер, директор “Облачни технологии и решения за бизнеса за регион Multi-country Europe” в Microsoft. “От нас, хората, зависи да мислим творчески и да правим системи, които разклащат системата”, каза той.

Трудното сътрудничество

Една от тъжните истини за българските дружества е, че не си сътрудничат, е мнението на Филип Генов, първи вицепрезидент на Уникредит Булбанк. “Това не е игра, в която само един ще спечели. Ако намерите начин да си партнирате, със сигурност ще преодолеете предизвикателствата на 4.0, с които сам няма да можете да се справите”, посочи той.

Пример за такова партньорство даде Базел с компаниите в Германия. “Те си сътрудничат на ниво нови идеи, за да се конкурират с другите страни. Когато открият нещо, го споделят с други компании, а не се затварят”, обясни той.

Предимство на българските компании е, че не са затворени, смята Коробко. “Всички, с които се срещаме, пътуват много, учат се от другите и са отворени за коопериране”, каза тя. Според нея бизнесът в България не е ограничен в рамките на страната, а мисли глобално. “Цифровизацията е голям инструмент в това отношение”, добави тя.
“Възможността е да демократизираме, където е възможно, решенията за новите технологии, например облачните технологии, така че те да са достъпни за всяка компания и за всеки човек. Това ще е голяма промяна”, посочи Сенер. По думите му проблем в региона е липсата на капитал и точно това е ролята на компании с платформи като Google и Microsoft. “Нашата роля е да ви помогнем в това пътуване”, каза той.

Валутата на бъдещето

Данните са единствената валута, най-важното нещо за всяка компания, смята Сенер. “В миналото беше много важно колко струва работната сила или материалите. Днес трябва да си зададем въпроса колко струват данните”, каза той. Ключовото обаче е цялата информация да е обединена, за да дава реална представа. Затова бъдещето е на big data (големите масиви данни).Томислав Дончев: “Не можем да имаме Индустрия 4.0 с образование 1.0”Мацией Базъл, мениджмънт консултант в A.T. Kearney: “Цифровите технологии имат две нива на възприемане. Първото е как можем да правим нещата, които правим, по-добре. Второто е осъзнаването, че с тях можем да правим нови неща.”Юрий Генов, изпълнителен директор на Банка ДСК: “В момента талантливият пловдивчанин например не е обвързан с производственото предприятие в региона. Това създава нови перспективи и възможности за всеки.”Александру Тулайи, изпълнителен директор на фондация “Клуж – град на иновациите”: “Въпреки че имаме много голямо ускоряване в развитието на технологиите, не се наблюдава толкова огромна промяна. Това ни показва, че вече не се занимаваме с технологични или административни процеси, а всъщност с културни.”Винс Меенс, мениджър отдел “Предприемачество” в Brightlands Innovation Factory: “Трябва да приемем идеята, че всичко, което произвеждаме, ще бъде много по-различно от това, с което сме свикнали.”Андрей Цеков, ръководител отдел “Качество” в “Биомашиностроене”: “Вдигнахме нивото поради развитие на индустрията и новите технологии. Основното предизвикателство е, че ние се развиваме много по-бързо от работниците.”Кадир Сенер, директор “Облачни технологии и решения за бизнеса за регион Multi-country Europe” в Microsoft: “Възможността е да демократизираме, където е възможно, решенията за новите технологии, например облачните технологии, така че те да са достъпни за всяка компания и за всеки човек. Това ще е голяма промяна.”Наталия Коробко, регионален мениджър “Бизнес развитие” в Google: “Дигиталните проекти са само едно от градивните блокчета. Другото са иновациите в бизнес модели.”Гунар Мюнт, Директор на отдел “Иновации и конкурентоспособност”, ЕИБ: “Кризата забави икономиката и сме длъжни да наваксаме.”Евгения Пеева-Кирова, изпълнителен директор “Заедно в час”: “Ключовата реформа е цялостното преосмисляне на процеса на привличане и подготовка на учителите.”Йозеф Шети, основател Soltec: “Преподаването, базирано на предаване на информация, е част от миналото. Трябва да научим децата как да учат.” “Трябва да подготвим следващото поколение да учи през целия си живот.”Краси Петков, основател Milara, производител на роботи: “Виждам, че българските инженери имат необходимите качества.”Марк Никлас, директор отдел “Иновативни политики за растеж”, Европейска комисия: “Трябва да овластим хората, за да могат да се адаптират към тази трансформация.” “Трябва да трансформираме индустрията, за да бъде умна, иновативна и устойчива.”

http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2017/09/28/3049918_industriia_40_kljuchut_e_v_spodelianeto_na_idei_mejdu/

Търсене

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors